Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Marta Akuszewska

Autor: Marta Akuszewska
Opublikowane: 2016-03-17 19:57:30

dziennikarka, pasjonatka zdrowego stylu życia


Bieganie długodystansowe to ogromne wyzwanie. Nie zawsze przyczyną braku motywacji jest zbyt słabe przygotowanie bądź też kiepska forma. Bardzo często powodem okazuje się nuda i monotonia, z którą, przemierzając duże trasy, trzeba się liczyć.

Co można więc zrobić, aby długie, mierzące nawet kilkadziesiąt kilometrów wybieganie, nie było nudne i monotonne? Przedstawiamy kilka porad!
Wielu biegaczy wprowadza do swojego planu treningowego pewną zmienność. Każdy trening można urozmaicić sobie różnego rodzaju ćwiczeniami czy też na przykład szybkimi tempówkami (bieganiem interwałowym). Takie elementy pozwalają nie tylko na pozbycie się biegowej nudy, ale również na polepszenie swojej formy.

Nuda biegowa bardzo często wywołana jest faktem, iż trasy, którymi biegamy, nie odkrywają już przed nami niczego nowego. To bardzo ważne, aby zmieniać otoczenie, w którym trenujemy. Nasza uwaga skupia się wówczas na nowych elementach, a sam trening staje się dużo przyjemniejszy.
Wielu biegaczy zwalcza nudę biegową za pomocą ustalania krótkoterminowych celów. Stawienie sobie konkretnego celu jest równoznaczne z większą motywacją do działania.

Kolejnym sposobem na to, aby do treningu biegowego nie skradła się monotonia, jest bieganie w grupie. Takie treningi stają się pewnego rodzaju spotkaniem towarzyskim, dzięki czemu kolejne kilometry mijają w mgnieniu oka.

Warto też pomyśleć o zabraniu ze sobą na trening ulubionej muzyki czy też na przykład książki w formie audiobooka. Muzyka pozwala na nadanie bieganiu odpowiedniego rytmu, a cały trening upływa znacznie przyjemniej.

Wielu biegaczy szuka motywacji w różnego rodzaju gadżetach biegowych. Testowanie ich na trasie pozwala na zabicie nudy. Jest to trochę droższy sposób, jednak z pewnością bardzo skuteczny.

Długie wybiegania wcale nie muszą być nudne. Wystarczy wprowadzić niewielkie zmiany, aby trening biegowy okazał się prawdziwą przyjemnością – bez niepożądanej rutyny i monotonii!