Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Autor: 90Trener89
Opublikowane: 2016-01-28 19:03:37


Osoby aktywne fizycznie nie powinny w nadmiarze spożywać cukru. Tak naprawdę dobrze byłoby, aby praktycznie wyeliminowały go ze swojej diety. Na początku nie jest to jednak takie łatwe i ten proces trzeba przeprowadzać stopniowo, aby organizm przyzwyczajał się do naszych nowych nawyków żywieniowych. Na pewno pomocne w tym będą zamienniki „białej śmierci”, które mają bardzo zbliżony smak, a przy tym są o wiele zdrowsze dla naszego organizmu.

Bardzo popularnym substytutem dla cukru jest stewia. Czym charakteryzuje się ten produkt? Przede wszystkim, jest to element około …. 300 razy słodszy od cukru. Nie oznacza to jednak, że jest 300 razy bardziej szkodliwy. Wprost przeciwnie. Stewia nie ma praktycznie pustych kalorii i jej spożywanie nie ma zgubnego wpływu na nasz organizm. Warto też dodać, że ten produkt ma w sobie dużo witaminy C, witamin z grupy B, magnezu, żelaza czy wapnia. Nadmierna obecność cukru w naszym codziennym jadłospisie może prowadzić do powstawania wielu chorób. W przypadku stewii, takich problemów nie uświadczymy. Jeśli zatem ktoś nie chce chorować na nadciśnienie tętnicze czy miażdżycę, to już dzisiaj powinien pomyśleć o zmianie swoich nawyków żywieniowych. Ciekawostką jest fakt, że świeże liście stewii mogą być znakomitym dodatkiem do sałatek.

Popularnym zamiennikiem dla bardzo szkodliwego cukru jest również cukier brzozowy, który tytułowany jest także ksylitolem. Produkt ten smakuje jak ten szkodliwy produkt, dlatego nawet fani tej „białej śmierci” nie poczują zbyt wielkiej różnicy. Najważniejszą zaletą ksylolitu jest to, iż posiada on około 40% mniej kalorii, niż cukier zazwyczaj widywany na polskich stołach. Warto też podkreślić, że cukier brzozowy nie podnosi poziomu cukru we krwi, co też jest niezwykle istotne dla naszego zdrowia i odpowiedniej sylwetki. Fachowcy podkreślają też, że regularne stosowanie ksylitolu może zbawiennie wpłynąć na zdrowie naszej jamy ustnej (na przykład poprzez zmniejszenie ubytków i próchnicy zębów). Warto też wiedzieć, że cukier brzozowy zwiększa wchłanianie wapnia z przewodu pokarmowego, powoduje wzrost produkcji śliny oraz zmniejsza jej kwasowość, co jest korzystne dla szkliwa zębów.

Warto, zatem już dzisiaj zastanowić się nad wyrzuceniem tradycyjnego cukru z naszej diety. W końcu na rynku jest kilka znakomitych substytutów, które odpowiednio wpłyną nie tylko na stan naszego zdrowia, ale również sylwetki.