Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Kamila Maciejko

Autor: Kamila Maciejko
Opublikowane: 2015-08-12 15:06:05

Specjalista ds. redakcji, Instruktor fitness, biegania i tańca



Bezsenność to na pierwszy rzut oka dosyć niegroźna przypadłość, jednak ktoś komu zdarzyło się to więcej niż podczas jednej nocy wie, jak ciężko z tym funkcjonować. Metody tradycyjne walki z bezsennością to przede wszystkim farmakologia i rady naszych babć odnośnie picia mleka z miodem przed snem. Jeśli pomimo wielu starań, dalej doskwiera Ci problem z zasypianiem, warto poznać alternatywne sposoby na uleczenie bezsenności. Bazują one poniekąd na medycynie niekonwencjonalnej, ezoteryce i dawnych wierzeniach.

Księżyc
Regularne sprawdzanie fazy księżyca powinno być nawykiem podobnym do zerkania w plan dnia w kalendarzu. To księżyc właśnie ma na nas tak ogromny wpływ, jeżeli chodzi o sen. Każda faza księżyca budzi w nas inne emocje i wprawia w odmienne nastroje. Z punktu widzenia bezsenności, najważniejsza jest informacja o terminie zbliżającej się pełni. To wtedy właśnie najmniej chce nam się spać. Księżyc w pełni emituje ogromną energię, która nas raczej pobudza do działania, niż usypia. Jak sobie poradzić z tym problemem? Po pierwsze warto zasłonić wszystkie okna, tak aby jak najbardziej ograniczyć ilość tzw. światła księżycowego. Po drugie, jeżeli okna przez które widać księżyc nie jesteśmy w stanie zasłonić można ustawić na jego parapecie miskę, szklankę lub inne naczynie z wodą, którego zadaniem jest niejako „pochłonięcie” wpadającego, rozbudzającego nas światła. Rankiem zamiast wylewać tę wodę do zlewu, można jej użyć do podlania rośliny w złej kondycji, której tak naenergetyzowana woda może pomóc ponownie wzrosnąć.

Feng shui
Ta pradawna sztuka urządzania przestrzeni zawiera wiele rad, które mogą pomóc w poprawie jakości naszego snu. Przede wszystkim należy sprawdzić ustawienie swojego łóżka. Nie powinno ono stać pod oknem, ani przodem do drzwi. Naprzeciwko łóżka nie powinno także znajdować się lustro, gdyż ma ono moc odbijania płynącej po pomieszczeniu energii chi, która może się przez nie dodatkowo wzmocnić, co jeszcze bardziej oddala nas od snu. Kolejnym aspektem jest także sprawdzenie porządku pod łóżkiem. Najlepiej gdyby nic się pod nim nie znajdowało, prócz kawałka pustej przestrzeni pomiędzy podłogą, a łóżkiem. Energia nie lubi zastojów, a materac leżący bezpośrednio na ziemi powoduje jej blokady. Unikać także należy meblowych kantów, które wysyłają w przestrzeń tzw. strzały energetyczne. Najważniejszą jednak kwestią jest utrzymanie ogólnego porządku w pomieszczeniu, w którym znajduje się sypialnia. Bałagan sprawia, że nasza energia jest przywiązana, zakotwiczona wśród leżących dookoła rzeczy i nie może się z nich uwolnić, co także może być przyczyną bezsenności.

Szkodliwe promieniowanie
Mowa tutaj o promieniowaniu elektromagnetycznym emitowanym przez urządzenia znajdujące się w sypialni tj. telewizor, komputer, telefon komórkowy, itd. Mimo iż nie widzimy go, w nadmiarze wpływa ono destrukcyjnie na jakość naszego snu. Aby poprawić możliwości zasypiania postarajmy się nie stawiać w sypialni żadnego z tych przedmiotów. Jeżeli nie jesteśmy w stanie wynieść telewizora, to przynajmniej wyłączmy go z prądu. Wyłącz wszystkie urządzenia elektrycznie lub wynieś z sypialni, a już po pierwszej nocy przekonasz się o innej jakości swojego snu.

Światło
Minimum godzinę przed snem powinniśmy przebywać w prawie całkowitej ciemności, aby nasz organizm rozpoczął przygotowania do snu. Przebywanie w rozświetlonych lampami, czy ekranami telewizorów pomieszczeniach, a nawet w półmroku zaburza nam odczyt rzeczywistości. Organizm nie wie czy dalej jest dzień, czy już noc. Dajmy mu jasny znak, że pora spać nastającą dokoła ciemnością, a na pewno szybciej zaczniemy wieczorem ziewać.

Emocje w sypialni
Sypialnia powinna pełnić jedynie swoje pierwotne funkcje. Nie powinniśmy w niej pracować, ani wykonywać innych czynności, które można zrobić w innym pomieszczeniu. Powinna być także wolna od wszelkich negatywnych emocji. Nie kłóćmy się w sypialni, nie smućmy, nie płaczmy. Nagromadzenie negatywnych emocji rozprasza nas na poziomie energetycznym, co także może mieć duży wpływ na brak możliwości zaśnięcia.

Tak naprawdę czy ktoś cierpi na bezsenność czy nie, powinien zastosować się do powyższych zasad. Mogą one pomóc zwalczyć to schorzenie lub po prostu jeszcze bardziej poprawić jakość naszego snu.