Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Anna Dudek

Autor: Anna Dudek
Opublikowane: 2015-10-15 16:52:19

Instruktor fitness


 

W klubach fitness mamy pełen wachlarz możliwości, co do wyboru zajęć, na które chcielibyśmy uczęszczać. Mimo tego, że niejednokrotnie różnią się nazwami -założenie mają bardzo podobne. Każdy może wybrać cos dla siebie, czy dopiero rozpoczyna swoją historię, czy jest już zaawansowanym uczestnikiem zajęć. Jeśli stawiasz pierwsze kroki- zacznij spokojnie. Uważaj na to, jakie zajęcia wybierasz, nie przeceniaj swoich możliwości. Jeśli dotychczas jedyną Twoją formą rekreacji była droga z pracy do domu, bądź po kebab, potraktuj to ostrzeżenie poważnie. Na początek na pewno musimy zdawać sobie sprawę z tego, że nie będzie łatwo. Z motyką na słońce nie ma co się porywać.

Zacznij spokojnie, od ćwiczeń ogólnorozwojowych typu Shape, TBC. Co to za forma? Są to zajęcia, w których bardzo często, pomiędzy ćwiczeniami aerobowymi, mamy formę wzmacniającą, co pozwala nam rozpocząć walkę nad własnym ciałem, jak również polepszymy krążenie i ogólne samopoczucie. W zajęciach tych, bardzo często wykorzystuje się dodatkowe rekwizyty takie jak: hantelki, tubingi, piłki, czy też taśmy. Kolejny krok, to zajęcia ze stepami, które już charakteryzują się większą intensywnością, jak również choreografią, która jest układana na każdych zajęciach. To powoduje, że stają się one ciekawe i za każdym razem inne.

Wszechobecnie teraz słyszymy słowa cardio i aeroby, o co chodzi?

Ta forma zwiększa wydolność oddechową, jak również jest wskazana dla ludzi, którzy chcą zrzucić co nieco. Właściwie step możemy już zaliczyć do tej formy, jak również zajęcia z piłkami typu fitball. Są nimi też zajęcia typu spinning, czy też indor cycling – grupowa jazda na rowerze, co daje wszystkim możliwość wspólnego pokonywania tras. Bardzo ciekawa i intensywna forma ćwiczeń.

Mamy również formę treningów szybkich, interwałowych tzw. HIIT, tabaty, interwały, które przyspieszają metabolizm jak również zwiększają wydolność i niejednokrotnie oszczędzają nasz czas. Pozwalają tym samym szybko spalić tkankę tłuszczową. Czas trwania takich zajęć może się zamknąć nawet w cyklu 10-20 minutowym, ale nie powinno się przekraczać 28 minut.

Zumba z kolei, to intensywna forma zajęć, gdzie poprzez taniec i zabawę spalamy niechciane kilogramy. Dla tych, którzy chcieliby się zrelaksować, są również zajęcia typu joga, body art, pilates. Dzięki takim zajęciom, możemy się wyciszyć, poprawić swoją postawę, zwiększyć koordynację ruchową, pracować nad oddechem. Ćwiczenia te wzmacniają przede wszystkim centralną część ciała, kręgosłup i świadomość naszego ciała.

Musimy pamiętać również o bardzo ważnej rzeczy, po każdym treningu powinniśmy poświęcić czas na streching, czyli rozluźnić napięte mięśnie.

Najważniejsza decyzja to postanowić ćwiczyć, kupić karnet do klubu, siłowni. Jak już jesteś zdecydowany: mierz siły na zamiary. Każda forma treningu powoduje, że człowiek ma poczucie zadowolenia i satysfakcji z siebie. Nie od dziś wiadomo, że dzięki ćwiczeniom i treningom wydziela się hormon szczęścia, a wychodząc na trening możesz poznać nowych, wspaniałych ludzi. Serdecznie zapraszam do ćwiczeń!