Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Autor: 90Trener89
Opublikowane: 2016-02-03 17:32:13


 

Każdy z nas - niezależnie od płci - chciałby mieć płaski brzuch. W końcu wtedy człowiek czuje się pewny i nie musi stosować różnych sztuczek, aby ukryć swoje niedoskonałości. W Internecie pojawia się mnóstwo porad dotyczących właśnie tego tematu. Większość z nich przedstawia przykłady ćwiczeń, które należy wykonywać, aby płaski brzuch był wreszcie możliwy. To prawda - bez treningu nie ma na to szansy. Co jednak należy robić poza ćwiczeniami, aby uzyskać zamierzony efekt?

Przede wszystkim trzeba skupić się na odpowiedniej diecie. To, plus dobre ćwiczenia, mogą przynieść oczekiwany skutek. Co zatem należy spożywać i jak? Przede wszystkim warto jeść każdego dnia pięć posiłków dziennie. Powinny być one w mniejszych ilościach i jedzone regularnie. Dzięki temu nie będą nam groziły żadne nagłe ataki głodu, które niestety potem odbijają się na stanie naszego brzucha i wadze. To, że kolacja nie powinna być jedzona zaraz przed snem, jest też chyba jasne.

Pierwszą sprawę mamy już załatwioną. Teraz skupmy się na tym, co jeść. Warto wprowadzić do swojego jadłospisu jogurty. Są one bogate w żywe kultury bakterii, co jest naprawdę ważne. Warto też pić mięte czy koper włoski. Te zioła poprawiają trawienie i eliminują wzdęcia, które potem odbijają się na stanie brzucha. Na pewno należy wykluczyć wszelkie napoje gazowane, które też mają na tę część ciała negatywny wpływ (choćby poprzez obecność bąbelków). Dobrze jest też ograniczyć spożywanie słodyczy i alkoholu. Szkodliwe są także potrawy z dodatkiem soli, które mogą powodować zatrzymywanie wody w organizmie. Trzeba także zrezygnować z fast-foodów czy dań smażonych.

Co zaś należy spożywać? Warto zaopatrzyć się w jogurty naturalne. Zawierają one dużo żywych kultur bakterii, które odpowiednio wpływają na nasze jelita i stan brzuchów. Kluczowe w diecie są także zielone owoce i warzywa, które mają sporo takich witamin jak A, K czy C. Szczególnie polecane są szparagi i brukselka. Bardzo wskazane są też płatki owsiane i siemię lniane. Tego typu posiłki zapobiegają zaparciom, wspomagają przemianą materii i są bardzo sycące, przez co nasz apetyt zostanie w pełni zaspokojony. Ważne, aby w swojej diecie mieć też chudy nabiał. Jakie ma on właściwości? Też znakomicie syci i przyspiesza przemianę materii, co dla osób walczących o płaski brzuch jest bardzo istotne. Osoby, które nie chcą mieć tak zwanej „oponki”, powinny spożywać także takie produkty, jak jabłka (zawarte pektyny znakomicie działają na jelita), surową marchew (jej zjedzenie znakomicie zaspokaja głód, a jest to warzywo mało kaloryczne) czy suszone morele i śliwki (przyśpieszają przemianę materii). Zamiast cukru warto stosować jego substytuty.