Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Autor: 90Trener89
Opublikowane: 2016-01-23 18:07:38


Przysiady są przez wiele osób bardzo niedoceniane. Ludzie uważają, że są to ćwiczenia, które głównie działają na uda i pośladki. Prawidłowo wykonywane przysiady mają jednak korzystne oddziaływanie na dużą ilość partii naszego ciała. Dodatkowo można je wykonywać wszędzie, co też jest ich sporym walorem.

Nie można nie zaznaczyć, że podczas wykonywania przysiadów mocno zaangażowane są przede wszystkim mięśnie tylne ud. To powoduje, że te ćwiczenia tak kapitalnie działają na nasze uda oraz pośladki. Trzeba jednak podkreślić, że przysiady mają zbawienne działanie także na inne mięśnie. Jakie? W czasie, kiedy następuje prostowanie kolan, angażują się wszystkie elementy wchodzące w skład mięśnia czworogłowego uda. To jednak nie koniec. Odpowiednie wykonywanie tego właśnie ćwiczenia ma wielki wpływ na mięsień skośny zewnętrzny brzucha. Fachowcy podkreślają, że przysiady dobrze działają również na mięsień brzuchaty łydki. Warto też wiedzieć, że nawet niektóre mięśnie pleców rozwijają się - kiedy to ćwiczenie jest wykonywane prawidłowo. Przysiady świetnie też wykształcają poczucie równowagi i poprawiają ruchomość stawów.

Nie można też nie wspomnieć o innym aspekcie, dzięki którym przysiady są tak bardzo efektywne. Jeśli to ćwiczenie będzie wykonywane wraz ze specjalnym obciążeniem, to ma ono wpływ także na mięśnie naramienne. Poza tym, poprawia się stan mięśni czworobocznych, a także bicepsów. Co może być tym obciążeniem? Jednym z elementów jest na przykład sztanga. Jeśli zatem, ktoś chce zwiększyć efektywność treningu, to powinien do klasycznych przysiadów dołączyć też właśnie tego typu obciążenie.

W tekście padło kilka razy stwierdzenie o prawidłowym wykonywaniu przysiadów. Jest to bardzo istotna kwestia. Wiele osób robi te ćwiczenie niedokładnie i niestarannie. Przez to narażają się na kontuzje, a dodatkowo efekt z takiego treningu jest praktycznie żaden. Warto wiedzieć, że nogi w trakcie tego ćwiczenia powinny być w małym rozkroku. Odległość powinna być taka, aby równowaga była spokojnie zachowana. Przysiad należy wykonywać do określonego momentu. Jeśli nogi osiągną w kolanie kąt zbliżony do prostego, to można je zacząć prostować. Trzeba też podkreślić, że kolana należy zginać w linii prostej nad stopami. Przysiad trzeba też zrobić tak, aby kolana ani o milimetr nie wychodziły za linię stóp. Wtedy to ćwiczenie będzie wykonane prawidłowo.