Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Marta Akuszewska

Autor: Marta Akuszewska
Opublikowane: 2016-03-06 17:09:17

dziennikarka, pasjonatka zdrowego stylu życia


 

Trening bardzo często kojarzony jest z różnej maści sprzętami i koniecznością udania się w konkretne miejsce, np. klub fitness, basen, siłownię. Wiele osób, na myśl o staniu w korkach i użeraniu się z obsługą maszyn, zniechęca się, jeszcze zanim do niego przystąpi. Jak zmienić to myślenie?

Bardzo często sprzęty będące na siłowni można zastąpić przedmiotami, które zmieszczą się nawet pod łóżkiem lub w małej szafie. Wystarczy odrobina miejsca, aby przeprowadzić trening w domowym zaciszu.

Alternatywa dla outdooru

Taki trening ma cale mnóstwo zalet, o których nie sposób nie wspomnieć. Jakie są?

Po 1: To oczywiście ogromna oszczędność czasu oraz pieniędzy, które w przypadku korzystania z siłowni czy też innego obiektu sportowego musimy oczywiście zainwestować.

Po 2: Trening w domu może być bardzo przyjemny, bowiem układamy i dopasowujemy go tylko i wyłącznie do własnych potrzeb.

Po 3: Nie trzeba czekać w kolejce, aż będzie wolny rowerek czy też orbitrek, na którym właśnie planowaliśmy poćwiczyć.

Po 4: Oprócz tego możemy zadbać osobiście również o to, aby ćwiczenia wykonywać w rytm ulubionej muzyki czy też oglądać przy okazji ulubiony serial.

Po 5: Jesteś młodą mamą i nie masz z kim zostawić dziecka? Domowa arena treningowa z pewnością będzie idealnym rozwiązaniem! Twoje dziecko wymaga ciągłej atencji? Żaden problem. Zainspiruj się kobietami, które robią prawdziwą furorę w sieci, publikując filmiki z treningów z udziałem swoich pociech. Pompki czy przysiady – jest cała gama ćwiczeń do wyboru!

Przykład:

Po 6: Choć nie powinien być to powód do tego, by nie chcieć pokazać się wśród ludzi, np. na basenie czy siłowni, ale jeśli rzeczywiście czujesz się źle w swoim ciele i zanim udasz się na trening w miejsce publiczne, chciał(a)byś zrzucić najpierw kilka zbędnych kilogramów, aby odzyskać pewność siebie, trening w zaciszu własnego domu będzie dla ciebie idealnym rozwiązaniem!

Po 7: I wreszcie… Trening w domu może okazać się… naprawdę fajną formą rozrywki dla całej rodziny, o ile wszyscy macie podobne zainteresowania pod tym względem!

Stwórz dla siebie przestrzeń

  • Oczywiście istnieje duża grupa osób, dla których wyjście na siłownię czy inny rodzaj treningu jest jednocześnie spotkaniem towarzyskim. Jeśli jednak nasze wyjście traktujemy je wyłącznie jako 100% czasu poświęconego na fizyczny wysiłek, możemy zdecydować się na zostanie w domu. Co nam w tym pomoże? Oto kilka porad:
  • Obecnie w sklepach sportowych znajduje się szeroki asortyment produktów, dzięki którym trening przeprowadzany w domu może być zróżnicowany (m.in. dzięki hantlom, skakankom, hula hop, kompaktom do robienia brzuszków czy pompek, drążkom do podciągania i specjalnym gumom oraz pasom).
  • Choć oczywiście warto je zakupić, to posiadanie profesjonalnych przyrządów nie jest obowiązkowe. Ich brak z pewnością nie może być dla nas wymówką! Ciężarki śmiało zastąpimy np. dwoma półlitrowymi butelkami wody, a ławeczkę do robienia brzuszków – ręcznikiem lub matą rozłożoną na podłodze. Takich zamienników jest cała masa – od naszej wyobraźni i chęci zależy, co wykorzystamy do naszego treningu!

Dodatkowo można skorzystać z dostępnych nagrań prowadzonych przez profesjonalnych sportowców. To bez wątpienia świetny element motywacyjny, dlatego warto też zdecydować się na włączenie takiego treningu.

Mój jest ten kawałek podłogi!

Trening w domu może być skuteczny i przyjemny. Wielokrotnie może okazać się nawet bardziej efektywny niżeli ten, który przeprowadzimy na przykład na siłowni. Niech brak czasu i pieniędzy nie będzie zatem naszą wymówką. Wystarczy kawałek podłogi i mata, aby pracować nad swoim ciałem.