Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Monika Wardęcka

Autor: Monika Wardęcka
Opublikowane: 2015-12-28 16:55:52

Instruktorka Zumba Fitness


 

Sporo już było o tym, co nas czeka na zajęciach Zumby. Tym razem jednak, przyglądamy się im od strony technicznej – jaki rodzaj ćwiczeń wykonujemy, szalejąc w latynoskich rytmach?


Zajęcia Zumby trwają sześćdziesiąt minut i obejmują: rozgrzewkę, część właściwą oraz ćwiczenia rozluźniające, wykonywane na koniec. Tańcząc kolejne choreografie, łączymy ze sobą elementy kardio i ćwiczenia wzmacniające nasze mięśnie. Wbrew powszechnej opinii, Zumba nie jest klasycznym treningiem interwałowym, tylko treningiem przerywanym – to znaczy, że ćwiczymy spontanicznie i z różną intensywnością. Wysiłkowych „szczytów” może być kilka, po nich następuje okres regeneracji (ćwiczymy wolniej, co w praktyce oznacza choreografie ułożone do spokojnej muzyki). Nie podlega to jednak takim obostrzeniom, jak w przypadku interwałów, gdzie schemat zawsze jest taki sam.

Była już mowa o korzyściach, które Zumba daje naszej psychice, jak natomiast wpływa na ciało? Przede wszystkim spalamy mnóstwo kalorii – trudno podać konkretne liczby, bo to sprawa bardzo indywidualna, uzależniona m.in. od naszej wagi, ogólnej sprawności fizycznej, wieku i kilku innych czynników. Nie jest też tajemnicą, że „królową” w tej dziedzinie jest Aqua Zumba, czyli trening, w którym oprócz własnych słabości musimy pokonać opór wody. Spalanie kalorii wiąże się z kolei z utratą wagi, na czym wielu osobom bardzo zależy. Po trzecie, Zumba to trening mięśni korpusu – angażujemy przede wszystkim mięśnie pleców i brzucha, co daje siłę i kształtuje sylwetkę. Jeśli zależy nam przede wszystkim na płaskim brzuchu, powinniśmy też zaglądać na Zumbę Sentao – sześć nóg pracuje lepiej niż dwie, a krzesło pomaga nam w świadomym i bardziej precyzyjnym napinaniu mięśni. Dla pięknych nóg i jędrnych pośladków polecana jest z kolei Zumba na stepie. Wszystkie jej odmiany opierają się na treningu aerobowym, który świetnie wpływa na nasze serce i układ oddechowy. Innymi słowy, dzięki Zumbie poprawia się kondycja, metabolizm przyspiesza i poprawia się krążenie. Czy można chcieć czegoś więcej…?